Интерактивна мултимедија Шифра: 317305 | 8 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
1
Семестар/Триместар:
1
Услов:
Nema
Циљ:
Савладавање различитих концепата креирања мултимедијалних интерактивних садржаја и компјутерске анимације и имплементација тог знања у индивидуалној или тимској пракси.
Исход:
На крају курса, студенти ће моћи да креирају интерактивне мултимедијалне садржаје на високом естетком и професионалном нивоу у домену компјутерске графике.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Полигонално моделовање. Анатомија. Моделовање карактера.
- Shader-и, материјали, текстуре. Атрибути. UV мапирање. Принципи, алатке.
- Припрема мапа за израду текстура, експортовање мапа.
- Светло у филму и видео играма.
- Камера, композиција, кадрирање, планови. 3D камере – врсте, атрибути.
- Рендеринг - финализације слике, резличити Maya рендерери, Arnold renderer, V-Ray renderer.
- Интерактивност као појам, и интерактивни садржаји - врсте, намене, софтвери и engines.
- Дизајн игре. Дизајн карактера и објеката.
- Елементи традиционалних медија у компјутерским играма и њихове специфичности.
- Елементи својствени компјутерским играма.
- Класификације и жанрови видео игара, циљне групе, мотиви.
- Предвиђања и даљи развој видео игара - 3D, VR.
Практична настава:
- Полигонални 3D објекти, основе моделовања, конструкција модела. Алатке.
- Полигонално моделовање према референцама.
- Моделовање карактера.
- Скелетон, set-up и rigging.
- Анимирање карактера за игре.
- UV мапирање, израда текстура и текстурисање полигоналних објеката.
- 3D светла - врсте и атрибути. 3D Kамерe. Поставка и анимација камера, анимација по путањи.
- Rендеровање - Arnold renderer, параметри и подешавања. Припрема за извожење у Unity 3D.
- Увод у Unity 3D, програм за креирање компјутерских игара. Припрема материјала и пројеката за компјутерску игру.
- Креирање интерактивног окружења и елемената у Unity 3D.
- Осветљавање сцене у Unity 3D.
- Камере и анимација у Unity 3D.
- Креирање звука за игру. Експортовање игре за различите платформе.
Литература
- Кајоа, Роже, "Игре и људи".
- Pardew, Les "Beginning Illustration and Storyboarding for Games".
- Russo, Mario, "Polygonal Modeling: Basic And Advanced Techniques", Wordware Publishing, 2006.
- Childs IV, G.W. "Creating Music and Sound for Games".
- Birn, Jeremy. "Digital Lighting And Rendering", New Riders, USA, 2000.
- https://unity3d.com/learn
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
3
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
10
семинарски рад
0
колоквијум
30
Завршни испит
Поени
Писмени испит
50
Усмени испит
0