Основи анимације Шифра: 160907 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
2
Семестар/Триместар:
3
Услов:
Нема услова.
Циљ:
Циљ овог курса је упознавање са основним техникама класичне и 2D дигиталне анимације, са општим принципима и правилима анимације, укључујући и фазе и процесе препродукције из ове области.
Исход:
Студенти ће имати прилику да савладају процес припреме и креирања дводимензионалних анимација у класичним и дигиталним техникама, - stop motion,stop trick, цртаној анимацији, и анимацији колажа.
Посебан осврт ће се посветити и звуку као саставном делу анимираног филма.
У практичној настави, студенти ће се упознати са радом у програмима Adobe Flash, Adobe Photoshop и Adobe Effects, као и уводом у програму Maya 3D.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Увод, персистенција ока, концепти, терминологија, технологија и развој класичне анимације.
- Технике анимације.
- Историја анимације.
- Националне школе и стилови анимације.
- Принципи анимације.
- Филмски језик, препродукција, продукција, постпродукција.
- Естетика филма, светло, кадрирање, монтажа.
- Анимирана графика.
- Перспектива, layout, паралакса кретања.
- Компјутерске игре - термини, мотивација, жанрови.
- Компјутерске игре - елементи других мултимедија у играма и специфичности.
- Компјутерске игре - елементи специфични за видео игре.
Практична настава:
- Израда Stop motion колажне анимације. Групна вежба.
- Stop trick анимација. Групна вежба. Увод у After Effects, основне алатке, увожење материјала, монтирање.
- Анимирање дигиталног колажа у After Effects.
- Традиционална, цртана анимација - анимирање скока жабе.
- Традиционална, цртана анимација - анимирање циклуса хода.
- Паралакса кретања.
- Анимирање текста у After Effects.
- Увод у Maya 3D - тродимензионални простор,интерфејс, навигација, алатке, подешавања, организација пројекта.
- Анимирање у Maya 3D, груписање објеката, померање pivot points - анимација планетарног система.
- Анимирање у Maya 3D, graph editor - анимирање лопте која одскаче.
Литература
- Б. Довниковић, "Мала школа цртаног филма", Загреб, 1983.
- R. Williams, "The Animator`s suvirval kit", Faber and Faber, New York, 1995.
- H. Whitaker, J. Kalas, "Timing for animation", Focal Press, 2002.
- M.T. Byrne, "The Art of Layout and Storyboarding", A Mark T. Byrne Publication, Ireland,1999.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
4
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
10
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
40
Усмени испит
40