Рачунарска графика Шифра: 150307 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
1
Семестар/Триместар:
2
Услов:
Циљ:
Циљ програма је да полазнике упозна са основним теоријским сазнањима и практичним приступима у научној области рачунарске графике.
Исход:
Студенти ће бити оспособљени да ефективно користе одабране комерцијалне софтверске системе из области рачунарске графике, као и да потом прате технолошка унапређења.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Интерактивна рачунарска графика. Интеракција.
- Графички излаз. Технологија тренутног приказа.
- Технологије улазних уређаја.
- Стероскопија. Боје. Формати датотека слика.
- 2Д геометријске трансформације.
- Растеризација. Бресенхамови алгоритми. ДДА.
- Фрактали. Геометрија: однос тачке.
- Попуњавање полигона.
- Попуњавање области.
- Одсецање.
- Криве. Хермитове криве.
- Безјеове криве. Б-сплајнови. НУРБС.
- 3Д трансформације и пројекције.
- Скривене линије. Морфинг. З-бафер.
- OpenGL. Библиотека GLUT.
Практична настава:
- Рад са: векторском графиком (Inkscape), битмапираном графиком (Gimp), интегрисаном окружењем за равој видео игара (Stencyl).
Литература
- Д.Цветковић, Рачунарска графика, ЦЕТ, Београд, 2006.
- Д. Цветковић, М. Драган Дулановић, Ненад В. Марковић, OpenGl: практикум, ЦЕТ, 2006.
- James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes, Computer Graphics: Principles and Practice, 2nd ed. in C, 2000.
- Д. Старчевић, K. Кук, Г. Димић, М. Ступар, Н. Вучковић, Рачунарска графика - практикум за лабораторијске вежбе, ВИШЕР, Београд, 2009.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
2
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
0
активности на лабораторијским вежбама
10
семинарски рад
0
колоквијум
60
Завршни испит
Поени
Писмени испит
30
Усмени испит
0