Софтверско инжењерство Шифра: 131207 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
3
Семестар/Триместар:
5
Услов:
Увод у објектно програмирање
Циљ:
Упознавање са савременим софтверским инжењерством, теоријом и практичним поступцима у процесу развоја софтвера у свим фазама његовог животног циклуса
Исход:
Студенти ће бити оспособљени да пројектују једноставне софтверске системе на бази познавања рада алата који ће бити приказани током курса
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Софтвер и софтверско инжењерство.
- Основни појмови и основне парадигме.
- Животни циклус софтвера и прототајпинг.
- Управљање софтверским пројектом.,
- Планирање. Документација.
- UML као визуелни језик за моделирање. CASE алати.
- Анализа захтева софтвера и система.
- Пројектовање архитектуре софтверског система.
- Дизајн и имплементација софтвера.
- Процеси развоја софтвера.
- Валидација и верификација софтвера.
- Технике и стратегије тестирања софтвера.
- Одржавање софтвера.
- Обезбеђивње квалитета софтвера
Практична настава:
- У складу са темом обрађеном у оквиру предавања. Демонстрација практичног развоја софтверских система техникама представљеним на предавањима, коришћењем одабраних CASE алата. Програм предмета усклађен са препорукaма IEEE/ACM Computing Curriculum:CE2004 Computer Engineering Body of KnowledgeCE-SWE 0-9.
Литература
- J. Atlee, S. Pflegeer, Softversko inženjerstvo, CET, 2006.
- M. Zarić, N. Piroćanac, D. Milićev, Objektno orijentisano modelovanje na jeziku UMLskripta sa praktikumom, Mikro knjiga, 2002
- Sommerville, Software Engineering, 6th ed., Addison-Wesley, Reading, MA, 2000.
- R.S. Pressman, Software Engineering: A Practitioners Approach, McGraw Hill, NY, 5th ed., 2001.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
3
Вежбе:
2
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
5
активности на лабораторијским вежбама
5
семинарски рад
0
колоквијум
30
Завршни испит
Поени
Писмени испит
60
Усмени испит
0